10:42 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت کار

میانگین ساعت کار واقعی در ایران چقدر است؟
نماد برتر- نتایج یک تحقیق از میانگین ساعات کار واقعی در کشورها نشان می دهد که میانگین ساعت کار در ایران در سطح متوسطی قرار دارد و میزان ساعت کار هفتگی زنان نسبت به مردان کمتر بوده است.
پروانه کار اتباع خارجی سه ماه دیگر تمدید شد
نماد برتر- بر اساس اعلام اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار پروانه کار همه اتباع خارجی بدون نیاز به مراجعه حضوری به طور خودکار تا پایان بهمن ماه تمدید می شود.
آرزوی خرید خانه به دل کارگران ماند!
نماد برتر- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران می گوید اگر مسکن ملی به شکل عملی به اجرا درآید بخش اعظمی از تقاضای مسکن در جامعه جمع آوری می شود و کارگران را به خانه دار شدن امیدوار می کند.
فرایند وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون خانوار از امروز شروع شد / نحوه دریافت
نماد برتر- وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آخرین وضعیت پرداخت یارانه معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی و نحوه دریافت وام یک میلیون تومانی به ۱۰ میلیون خانوار را اعلام کرد که از امروز شروع شد.
ابهام بانک مرکزی برطرف شد
نماد برتر- معاون گردشگری از رفع ابهام برای بانک مرکزی در خصوص مهلت دادن به فعالان گردشگری برای بازپرداخت اقساط بانکی تا پایان سال ۱۳۹۹، خبر داد.
کم شدن مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری در سال ۹۸
نماد برتر- بررسی آمارهای مربوط به وضعیت پرداخت بیمه بیکاری طی سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که تعداد مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری روند کاهشی داشته و دو استان کشور رکورددار بیشترین مقرری بگیر بودند.
ثبت‌نام غیرحضوری کارگران در بانک رفاه کلید خورد
نماد برتر- با امضای تفاهم نامه میان معاونت روابط کار وزارت کار و بانک رفاه کارگران، امکان مراجعه کارگران و کارفرمایان به شعب بانک رفاه در تمام کشور به منظور انجام ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری به وجود آمد.
کدام استانها مشمول دریافت یارانه دستمزد شدند؟
نماد برتر- آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در این طرح ثبت نام و بیش از ۲۳۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند.
آمریکا با یک بحران دولبه اقتصادی مواجه است
نماد برتر- کارشناس موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکا از روند چاپ بی رویه پول انتقاد کرد.
چند نفر از جویندگان کار سال گذشته سرکار رفتند؟
نماد برتر- بررسی یافته های یک پژوهش نشان می‌دهد که در سال گذشته ۳۹۱ هزار نفر برای پیدا کردن شغل در کاریابی ها ثبت نام کرده و بیش از ۸۹ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل شده و به بازار کار راه یافتند.
جزییات بسته های جدید اشتغال وزارت کار
نماد برتر- بسته‌های جدید توسعه اشتغال با هدف حفظ نیروهای کار و ایجاد مشاغل جدید با کمترین هزینه از سوی وزارت کار در حال تدوین است.
ریزش شاغلین بخش ساختمان در بهار امسال
نماد برتر- نتایج یک پژوهش نشان می دهد که تعداد شاغلین بخش ساختمان در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۲.۲ درصد کاهش یافته و ریزش ۶۶ هزار نفری نیروی شاغل در این بخش را به دنبال داشته است.
شرایط بهره مندی از مزایای دوره کارورزی+ مبلغ کمک هزینه
نماد برتر- بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی حدود ۱۳۵ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌ و واجد شرایط شناخته‌ شده‌ و ۹۱۲۷ بنگاه مشمول معافیت بیمه ای قرار گرفته اند.
دستورالعمل اجرایی وام جدید کرونا ابلاغ شد
نماد برتر- معاون گردشگری، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی مصوبه «تسهیلات جدید کرونا» توسط معاون اقتصادی رییس جمهور خبر داد؛ هیات دولت و ستاد ملی کرونا حدود یک ماه پیش با این مصوبه موافقت کرده بود.
اگر دنبال کار و نیروی کار هستید بخوانید!
نماد برتر- با آغاز به کار سامانه اشتغال و کسب و کار ایرانیان علاوه بر امکان درج و ثبت اطلاعات شغلی شاغلان و مشاهده و اصلاح سوابق شغلی، زمینه ایجاد فرصتهای کسب و کار برای جوانان جویای کار و جذب نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان فراهم شد.